معرفی دنیای،بازی مورتال کامبت که منبع اقتباس فیلم بوده:
در دنیای بازی، بُعد‌ها و قلمروهای متفاوتی وجود دارند. در این جهان خبری از دنیاهای موازی نیست و قلمروها کاملاً از هم متفاوت هستند.
زمین همان دنیای ما یعنی کره زمین است یا شاید هم دنیایی است که به دنیای ما شباهت دارد.

قلمرو دوم Edenia نام دارد، دنیایی از جادو و زیبایی به وجود آمده و شبیه به دنیاهای شاد داستان‌های دیو و پری است.
قلمرو سوم ولی تفاوت مهمی با دو قلمرو نخست دارد.
قلمرویی با نام Outworld، جهانی وحشی که در آن خشونت بیداد می‌کند و هیولاهای فراوانی در آن زندگی می‌کنند.
قلمرو چهارم Netherrealm است که جهنم یونیورس مورتال کمبت محسوب می‌شود. این جهان که با نام Hell هم شناخته می‌شود از جهات زیادی به Outworld شباهت دارد و در آن ارواح و موجوداتی که مرتکب جنایت‌ها و خون‌ریزی‌های وحشتناک شده‌اند به شکنجه ابدی محکوم می‌شوند.
قلمرو پنجم Seido یا همان Orderrealm است. قلمرویی که از نامش پیداست، جهانی است منظم و البته فاشیستی که قوانین به‌شدت سفت و سختی دارد.
قلمرو ششم Chaosrealm نام دارد و ساختارش کاملاً برخلاف Seido است. قلمروی که در آن آنارشی و هرج و مرج بیداد می‌کند.
با این حال تعدادی قلمرو دیگر به‌جز دنیاهای اصلی نیز وجود دارند که در داستان‌های بازی به آن‌ها کمتر اشاره شده است: مانند قلمرو انسان‌های خزنده، قلمرو خون‌آشام‌ها، قلمرو حشره‌ها.
در بیشتر موارد خدایان و رب‌النوع‌ها از این قلمروها محافظت می‌کنند. این رب‌النوع‌ها انواع مختلفی دارند. رب‌النوع‌های عادی‌ که در امور انسان‌ها به‌صورت محدود دخالت می‌کنند و همچنین خدایان یا رب‌النوع‌های کهن که هرچند قدرتمند‌تر هستند، اما در نهایت کار زیادی انجام نمی‌دهند. آن‌ها به‌ندرت مداخله می‌کنند، حتی زمانی که واقعاً نیاز است که در مسائلی حضور پیدا کنند.
قلمروها قابلیت جذب و تسخیر یکدیگر را دارند که به‌نوعی باعث چشم‌انداز ناپسندی می‌شود که در نهایت نتیجه‌ی این اتفاق هرج و مرج و بی نظمی است.
اما رب‌النوع های کهن یا همان Elder Gods برای جلوگیری از هرج و مرج دنیاها، یکسری قوانین وضع کردند.
بر این اساس، تنها راه چیره شدن بر یک قلمرو و جذب آن، از طریق مسابقات «مورتال کمبت» است. در این مسابقات رزمی و تن به تن قهرمانان قلمروهای مختلف با یکدیگر مبارزه می‌کنند. برنده‌ی هر تورنمنت تا دوره‌ی بعدی مسابقات پیر نخواهد شد و گذر زمان بر او تاثیر نخواهد داشت.

همچنین می توانید برای دانلود انیمیشن مورتال کمبت: نبرد قلمروها دوبله فارسی اقدام کنید.